środa, 3 października 2012

Kaptur wiązany pod pachami cz. 1

Obiecałem Wojtkowi, że mu uszyję kaptur "kwadratowy" wiązany pod pachami. Pora najwyższa się za to zabrać bo już trochę czasu minęło.




Kaptur będzie uszyty z szarej wełny z podszewką z tego samego materiału. Z reguły podszewka jest (współcześnie)  lniana albo bawełniana, jednak uważam, że w przypadku kapturów i płaszczy takie rozwiązanie jest bezsensowne. Te części garderoby mają chronić nosiciela przed złymi warunkami pogodowymi (wiatr, deszcz, śnieg).

Jak wiadomo len i bawełna to tkanki roślinne. A rośliny lubią wiatr i wodę, dlatego nie będą przed nimi chronić. Wręcz przeciwnie - woda będzie wchłaniana. A to jest efekt niepożądany. Kaptur ma chronić przed deszczem.

Niestety informacji o tym kapturze mam bardzo niewiele. W zasadzie to tyle co widziałem na imprezach i na freha ktoś o tym wspomniał. Wiązane kaptury są kwadratowe. Tutaj widać, że krój jest nieco inny, niż to co spotkalem w RR.


Pozwoliłem sobie porównać z ofertą Medieval Market'u. Jak wspominałem, są pewne różnice między tymi wersjami. Będę robił bardziej względem ikonografii, czyli zasłonięte ramiona. Do tego ogon dużo cieńszy. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy.


Jak wyszło szycie kaptura dowiecie się w drugiej części wpisu.

Aktualizacja: 19-09-2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz