sobota, 16 marca 2013

Regulamin Turnieju Bojowego

Sporządzony przeze mnie przykładowy regulamin dla turniejów miecza i tarczy. Można korzystać do woli. W rozwinięciu znajdziecie cały tekst.

Link do dokumentu


Regulamin turnieju bojowego na miecz i tarczę

Czas walki: 90 sekund
Finały: 120 sekund

UWAGA! Każdy zawodnik biorący udział w turnieju musi być pełnoletni. Udział w turnieju jest dobrowolny i nie można mieć po tym roszczeń do innych zawodników lub sędziów za ewentualne kontuzje i uszkodzenia sprzętu.

Wymagania sprzętowe

Głowa: Hełm chroniący twarz.
Szyja: Osłona pikowana i kolcza. Goła szyja automatycznie i nieodwołalnie eliminuje z turnieju.
Korpus: przeszywanica + pancerz stalowy
Ręce: sztywna osłona barków i łokci. Ochrona przedramion: pikowaniec + pancerz metalowy. Sztywna osłona dłoni (rękawice kolcze nie będą dopuszczone, chyba, że będą bardzo solidnie zrobione).
Nogi: Sztywna osłona kolan. Uda i łydki: przeszywanica i pancerz stalowy.
Obowiązkowo suspensor.

Tarcza: Na bazie drewna. Powinna być profilowana. Stalowe okucia są niedozwolone.
Broń: sieczna: kordy, tasaki i miecze. Bez zadziorów, zatępiona, czysta.

Ogólne BHP: wszystkie elementy wyposażenia powinny być zadbane, czyste i sprawne. Elementy wyjątkowo nieestetyczne i niesprawne (pordzewiałe, zniszczone itp.) będą niedopuszczane do turnieju.

Punktacja

Akcje punktowane:
- Strefa punktowana: Głowa, korpus, nogi z wyłączeniem stópi, ręce z wyłączeniem dłoni.
- Punktowane będą wyłącznie ciosy krawędzią tnącą broni, mające wystarczającą siłę i prędkość. Ciosy płazem nie będą liczone
- Udane akcje zapaśnicze, czyli obalenia. Jeśli zawodnik sam się przewróci, zostanie to policzone na korzyść przeciwnika
- Rozbrojenie przeciwnika. Nawet jeśli tego sam dokona

Faule:
- Sztychy, uderzenia jelcem
- Ataki na dłonie, kark, piszczele, krocze, stopy
- Dźwignie na stawy
- Atakowanie przeciwnika leżącego lub bezbronnego


Akcje dozwolone ale niepunktowane:
- Kopnięcia, uderzenie ręką, głową
- Uderzenie głowicą
- Uderzanie rantem tarczy
- Trafienia jednoczesne

Przebieg pojedynku

Zawodnicy wywołani stawiają się w szrankach w ciągu umownej minuty. Od razu będzie wyczytywana kolejna para walczących, by mogli się przygotować (założyć hełmy, dopiąć zbroję, tarczę etc.). Pojedynek zaczyna się na komendę sędziego głównego. Zawodniczy walczą, a sędziowie liniowi liczą punkty. Każdy sędzia liczy obu zawodników naraz. Sędzia główny nie liczy punktów, tylko czuwa nad prawidłowym przebiegiem walk. 

W razie potrzeby, każdy z sędziów może przerwać walkę odpowiednią komendą. Przypadkami takimi będą uszkodzenia w sprzęcie, sytuacje zagrażające zdrowiu walczących i publiczności, misiowanie, prośba zawodnika. Po walce, zawodnicy stają obok siebie a sędziowie wskazują tego, który ich zdaniem był lepszy, lub wskazują na remis. W przypadku remisu sędzia główny może poprosić Lożę Dam o głos. Jeśli nadal ma wątpliwości, może ogłosić 30 sekundową dogrywkę. Po wyznaczeniu zwycięzcy, walczący schodzą z pola i wchodzą kolejni.

W przypadku awarii sprzętu, zawodnik dostaje umowną minutę na naprawę. Za trzecim razem może zostać wyeliminowany.

Każdy zawodnik może poprosić o przerwę, raz podczas walki. Przerwa powinna mieć uzasadnienie, inaczej walka zostanie natychmiastowo wznowiona.

O tym, czy zawodnik będzie zdolny do dalszej walki po kontuzji zadecyduje ratownik medyczny (jeśli jest obecny) lub sędzia główny.

Każdy zawodnik ma prawo poddać walkę poprzez symboliczne klęknięcie przed przeciwnikiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz